Tuesday 22 January 2013

Adakah Liga Super Malaysia Tidak Selamat ?

KEHADIRAN TENTERA KE STADIUM SSM1V CETUS KEMARAHAN PENYOKONG KELANTAN.

  

























Kini tercipta satu lagi sejarah bolasepak Malaysia apabila buat julung kali perlawanan bolasepak melibatkan kawalan pihak Tentera Di Raja Johor yang dibawa untuk mengawal keselamatan Yang Mulia Tengku Mahkota Johor dan perlawanan terhebat 2013 ini.
Mungkin inilah antara tanda-tanda bolasepak akan terus dijadikan hamba kepada pembesar yang tidak mementingkan semangat kesukanan itu sendiri.
Perlawanan malam ini akan menentukan pasukan mana melakukan perbelanjaan paling berbaloi dalam pelaburan membina pasukan dan akan menentukan arah tuju persaingan hebat kedua-dua pasukan ini merebut mata sepanjang Liga Super berlangsung. Isu kehadiran tentera khas Johor ini dijangkakan tidak akan sedikitpun menggerunkan kebanjiran penyokong Kelantan pada malam ini.
Kehadiran tentera ini harus dipandang positif oleh seluruh penyokong Kelantan memandangkan mereka menjalankan tugas mereka menjaga kerabat diraja Johor. Seluruh penyokong Kelantan disaran tidak melakukan sebarang provokasi, kontroversi dan mengelakkan dari mencetus insiden yang tidak diingini. Buktikan kepada masyarakat Malaysia bahawa pengurusan PBNJ telah melakukan tafsiran salah kepada seluruh penyokong Kelantan.
Inilah perbezaan ketara antara rakyat Kelantan dengan rakyat dari negeri lain, rakyat Kelantan berani merantau ke mana sahaja atau menyaksikan perlawanan bolasepak Kelantan di mana sahaja tetapi apabila perlawanan melibatkan pasukan lawan di negeri Kelantan bermacam-macam alasan digunakan untuk tidak datang, jika datang pun mereka takut ancaman keselamatan mereka.
Sebagai anak jati Kelantan, tindakan pasukan johor ini amat memilukan tapi apakan daya sediakan payung sebelum hujan lebih baik sebelum dibasahi hujan kerana keadaan semasa tidak menentu. Diharap tiada lagi pihak yang cuba merosakkan imej bolasepak Kelantan yang sudah berada pada kelasnya tersendiri hasil ksungguhan Tan Sri Annuar Musa mencipta transformasi bolasepak Kelantan sejak 4 tahun lalu.
Buktikanlah yang terbaik demi rakyat dan bolasepak Kelantan pada malam ini, jadikanlah tanggapan ini semua sudah ketinggalan zaman dan di bumi Kota Bharu tidak akan berlaku insiden buruk lagi . GOMO KELATE GOMO. Ya Allah lindungilah perlawanan ini semoga berjalan lancar.

WE ARE NOT TERROSIST, WE ARE KELANTANESE.

No comments:

Post a Comment